obchodnej spoločnosti PharmDr. Jozef Valuch spol. s r. o.
PREAMBULA
Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej tiež ako „VOP“) sa bude riadiť vzťah medzi predávajúcim, ktorým je spoločnosť PharmDr. Jozef Valuch spol. s r. o. (ďalej ako „predávajúci“) a kupujúcim, ktorý si objedná a kúpi tovar. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej objednávky kupujúceho a v okamihu akceptácie objednávky predávajúcim, tzn. v okamihu uzavretia kúpnej zmluvy, sa stávajú záväznými pre obe zmluvné strany.
Kupujúcim sa rozumie výhradne osoba podnikajúca (nie spotrebiteľ), ktorá bola riadne zaregistrovaná na internetových stránkach predávajúceho a jeho registrácia bola predávajúcim schválená. Kupujúci okamihom urobenia objednávky potvrdzuje, že s týmito VOP súhlasí a zaväzuje sa nimi riadiť.
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Tieto VOP obchodnej spoločnosti PharmDr. Jozef Valuch spol. s r. o., so sídlom Azalková 48, 974 01 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36 631 957, IČ DPH: SK2021899176, zapísaná v obchodnom registri vedenom pri Okresnom súde v Banskej Bystrici, Slovenská republika, oddiel Sro, vložka číslo: 9793/S (ďalej len ako „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim (spoločne ďalej aj ako „zmluvné strany“).
1.2 Odchylné písomné dojednania zmluvných strán majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
1.3 VOP tvoria prílohu každej zmluvy a sú jej neoddeliteľnou súčasťou a to bez ohľadu na to, či sú k zmluve priložené alebo nie.
1.4 Týmito VOP sa riadia vzťahy medzi predávajúcim a všetkými jeho kupujúcimi, pričom sa kupujúci môžu s VOP oboznámiť na internetových stránkach predávajúceho. Objednaním tovaru u predávajúceho kupujúci zároveň súhlasí s tým, že sa vzájomné vzťahy medzi ním a predávajúcim budú riadiť týmito VOP. Kupujúcim sa podľa týchto VOP rozumie iba podnikateľ, nie spotrebiteľ.
1.5 Znenie VOP môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
1.6 Komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim prebieha v slovenskom jazyku, ak nebude dohodnuté inak.
II. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
2.1 Kúpna zmluva medzi zmluvnými stranami je spravidla uzatváraná tak, že si:
- kupujúci tovar objedná v e-shope predávajúceho, pričom je kupujúci povinný potvrdiť súhlas s VOP, inak by nebolo možné jeho registráciu uskutočniť. Za okamih učinenia ponuky sa považuje vyplnenie políčka „odoslať objednávku" kupujúcim. Za okamih uzatvorenia zmluvy sa považuje akceptácia objednávky predávajúcim, ktorá bude zaslaná kupujúcemu elektronicky prostredníctvom emailu. Za údaje uvádzané pri registrácii na internetových stránkach predávajúceho zodpovedá kupujúci a údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne;
- kupujúci telefonicky objedná tovar cez telefónneho operátora predávajúceho, pričom za okamih uzatvorenia zmluvy sa považuje okamih, kedy telefónny operátor objednávku tovaru ústne prostredníctvom telefónu potvrdí;
- kupujúci objedná tovar e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu predávajúceho, pričom za okamih uzatvorenia zmluvy sa považuje okamih, kedy predávajúci objednávku tovaru potvrdí.
2.2 Kúpna zmluva je uzatvorená až po dosiahnutí zhody o všetkých jej náležitostiach. Kupujúci na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v súvislosti s právami a povinnosťami vzniknutými na základe a v súvislosti s kúpnou zmluvou.
2.3 Kupujúci urobením objednávky potvrdzuje, že súhlasí s uzatvorením kúpnej zmluvy na diaľku a súčasne akceptuje tieto VOP.
2.4 Kupujúci si je zároveň vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, či firemných log predávajúceho alebo ďalších spoločností, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
2.5 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.
III. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1 Cena tovaru v ponuke predávajúceho je stanovená jednostranne predávajúcim a je uvedená bez DPH pri jednotlivých druhoch tovaru. K cene bude pripočítaná DPH v zákonnej výške ku dňu uskutočnenia zdaniteľného plnenia. Tovar je predávaný za cenu podľa cenníka platného ku dňu urobenia objednávky.
3.2 Cena tovaru spravidla nezahŕňa náklady na prepravu a dodanie tovaru, ak nie je dohodnuté inak. Cena zahŕňa balné. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške, ak nie je dohodnuté inak.
3.3 Cena dopravy platná pri doručovaní tovaru v rámci Slovenskej republiky je stanovená nasledovne:
Objednávka v hodnote bez DPH | Cena dopravy bez DPH |
0,- až 45,- Eur | 8,- Eur |
od 46,- Eur | zdarma |
3.4 Kúpna cena je hradená kupujúcim v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade platby v hotovosti, resp. v prípade platby na dobierku, je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
3.5 Predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru s príslušnou lehotou splatnosti. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu bezhotovostným prevodom je splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
3.6 Kupujúci je povinný za tovar zaplatiť cenu uvedenú na faktúre, ktorá je mu zasielaná na požadovanú adresu, a to v lehote uvedenej na faktúre. Ak nie je faktúra zaslaná kupujúcemu spoločne s objednaným tovarom, má sa za to, že požiadal o zaslanie faktúry na inú adresu. Prípadné neobdržanie faktúry je kupujúci povinný predávajúcemu bez zbytočného odkladu preukázateľne oznámiť.
IV. PREPRAVA A DODACIE PODMIENKY
4.1 Tovar je kupujúcemu dodávaný spravidla prostredníctvom dopravcu dojednaného za týmto účelom v čo najkratšej lehote.
4.2 Za dodranie tovaru je považovaný okamih odovzdania tovaru prvému dopravcovi na prepravu. Osobný odber tovaru v prevádzke predávajúceho je možný.
4.3 Ak nastanú po uzatvorení zmluvy okolnosti majúce charakter vyššej moci alebo iné objektívne skutočnosti, ktoré bránia predávajúcemu dodať tovar včas, má predávajúci právo primerane dodaciu lehotu predĺžiť alebo od zmluvy odstúpiť. Ak predávajúci preukáže, že nemohol ani pri vynaložení všetkej starostlivosti riadneho hospodára zabrániť predĺženiu dodacej lehoty tovaru objednaného kupujúcim, nie je zodpovedný za škodu, ktorá týmto predĺžením kupujúcemu vznikne.
4.4 Tovar je kupujúcemu dodaný spoločne s faktúrou / dodacím listom. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. Pri prevzatí potvrdí kupujúci prepravcovi na faktúre / dodacom liste druh a počet obalových jednotiek. Na neskoršie uplatňovanie nárokov z vád tovaru (reklamáciu) v počte obalových a poškodených jednotiek tovaru nebude braný ohľad. Pokiaľ kupujúci zistí zrejmé rozdiely či vady tovaru napr. v druhu a počte tovaru uvedenom na faktúre / dodacom liste, vonkajšie poškodenie alebo označenie, zaznamená zistené rozdiely alebo vady na faktúru / dodací list, na ktorý zároveň uvedie čitateľne svoje meno, dátum, pečiatku a všetko potvrdí svojím podpisom. Túto faktúru / dodací list si kupujúci nechá potvrdiť dopravcom.
4.5 V prípade, že kupujúci odmietne prevziať celú dodávku tovaru pre niektorú zo zrejmých závad, uvedie túto skutočnosť na faktúru / dodací list, ktorú vráti i s vadným či neúplne doručeným tovarom späť dopravcovi.
4.6 Na kupujúceho prechádza nebezpečenstvo škody na veci v okamihu odovzdania tovaru predávajúcim prvému dopravcovi k preprave. Škoda na veci, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, ibaže predávajúci škodu spôsobil porušením svojej povinnosti.
4.7 V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
4.8 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
V. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
5.1 Ak poruší zmluvná strana zmluvu podstatným spôsobom, môže druhá strana bez zbytočného odkladu od zmluvy odstúpiť. Podstatné je také porušenie povinnosti, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, pokiaľ by toto porušenie predvídala; v ostatných prípadoch sa má za to, že porušenie zmluvy podstatné nie je.
5.2 Len čo zmluvná strana oprávnená odstúpiť od zmluvy oznámi druhej strane, že od zmluvy odstupuje, alebo že na zmluve zotrváva, nemôže voľbu už sama zmeniť.
5.3 Odstúpením od zmluvy sa záväzok zrušuje od počiatku a v rozsahu jeho účinkov zanikajú práva a povinnosti zmluvných strán.
VI. REKLAMÁCIE A PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
6.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia (vrátane nárokov z vád tovaru - t.j. reklamácia) sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
6.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
6.2.1 má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
6.2.2 sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
6.2.3 je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti.
6.3 Kupujúci uplatní svoje práva z vadného plnenia:
6.3.1 Ihneď pri prevzatí tovaru od dopravcu, ak zistí zrejmé rozdiely či zjavné vady napr. v druhu a počte tovaru uvedenom na faktúre / dodacom liste alebo ak zistí vonkajšie poškodenie alebo označenie tovaru. Zistené rozdiely a vady uvedie kupujúci na faktúru / dodací list, doplní dátum, meno a podpis reklamujúcej osoby. Dopravca potvrdí prevzatie reklamovaného tovaru na faktúru / dodací list svojím podpisom a uvedie registračnú značku vozidla.
6.3.2 Neskôr z dôvodu poškodenia tovaru, rozdielu v počte a druhu tovaru, nesúhlasu s cenou či exspiráciou, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 7 dní od prevzatia tovaru. Reklamácie uplatnené po tomto termíne sa neuznávajú.
6.3.3 Pri podozrení na nevyhovujúcu kvalitu tovaru je reklamáciu nutné uplatniť ihneď po zistení vady preukázateľným spôsobom, najneskôr však do dátumu exspirácie tovaru. Reklamácie uplatnené po tomto termíne sa neuznávajú. Reklamácia z dôvodu kvality bude hodnotená a posudzovaná v závislosti na druhu a charaktere tovaru.
6.4 Tovar sťahovaný na základe informácie od Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv, výrobcu alebo distribútora, sa vracia podľa inštrukcií, najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia informácie o sťahovaní tovaru.
6.5 Pri reklamácii omylom objednaného alebo omylom dodaného tovaru sa akceptuje iba tovar v neporušených, pôvodných nepokrčených a nepopísaných obaloch bez nalepených cenoviek a inak znehodnotených obalov a to najneskôr do 7 dní od dátumu dodania.
6.6 Súčasťou reklamácie využitím Reklamačného protokolu / Vratky tovaru, musí byť prehlásenie, že tovar nebol vystavený nežiadúcim vplyvom a bol skladovaný podľa zásad Správnej distribučnej praxe.
6.7 Pri reklamácii omylom objednaného tovaru má predávajúci vždy nárok na úhradu nákladov spojených s balením tovaru, jeho odoslaním a doručením kupujúcemu.
6.8 Tovar reklamovaný z dôvodu nerovnakej hmotnosti musí byť vrátený v neporušenom originálnom obale.
6.9 Reklamácie z dôvodu krátkej exspirácie sa uznávajú, pokiaľ nebolo dohodnuté inak, iba v prípadoch:
6.9.1 celková exspirácia výrobku je kratšia, alebo rovná 6 mesiacom, uznáva sa reklamácia tovaru so zostávajúcou exspiráciou kratšou než 1 mesiac,
6.9.2 celková exspirácia výrobku je dlhšia než 6 mesiacov, reklamácia sa uznáva iba so zostávajúcou exspiráciou kratšou než 3 mesiace.
6.10 Reklamácia musí byť vždy uplatnená písomnou formou a to:
6.10.1 uvedením zjavných vád na faktúre / dodacom liste pri prevzatí tovaru od prepravcu alebo
6.10.2 pri neskoršej reklamácii vyplnením Reklamačného protokolu / Vratky tovaru, ktorý je k dispozícii na internetových stránkach predávajúceho nebo na vyžiadanie.
6.11 Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný zaistiť, aby bol reklamovaný tovar riadne zabalený a nedošlo k jeho znečisteniu či porušeniu originálneho obalu s ohľadom na povahu a druh reklamácie. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený odmietnuť prijatie reklamovaného tovaru.
6.12 Vrátenie reklamovaného tovaru realizuje kupujúci do prevádzky predávajúceho na adrese: PharmDr. Jozef Valuch spol. s r.o., Partizánska cesta 122, 974 01 Banská Bystrica, Slovenská republika, a to využitím zmluvného dopravcu predávajúceho. Náklady na prepravu kupujúci nehradí.
6.13 Vrátenie tovaru prostredníctvom dopravcu je nutné vopred oznámiť telefonicky alebo elektronicky predávajúcemu. Reklamovaný tovar predá kupujúci dopravcovi spolu s vyplneným Reklamačným protokolom / Vratkou tovaru. Dopravca potvrdí prevzatie tovaru kupujúcemu na kópii Reklamačného protokolu / Vratky tovaru, kam uvedie meno a registračnú značku vozidla.
6.14 Výmena alebo náhrada tovaru, reklamovaného z dôvodov uvedených v bodoch 6.3.1. a 6.3.2., bude vykonaná v čo najkratšej lehote. V ostatných prípadoch bude reklamácia tovaru vybavená bez zbytočného odkladu.
6.15 V prípade nedodania objednaného tovaru je potrebné túto skutočnosť nahlásiť predávajúcemu telefonicky najneskôr druhý pracovný deň.
VII. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
7.1 Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
7.2 Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností, ktoré znamená, že ak dôjde k zmene okolností tak podstatnej, že zmena založí v právach a povinnostiach strán zvlášť hrubý nepomer znevýhodnením kupujúceho buď neúmerným zvýšením nákladov plnenia, alebo neúmerným znížením hodnoty predmetu plnenia, nemá kupujúci právo domáhať sa voči predávajúcemu obnovenia rokovaní o zmluve, ani ak preukáže, že zmenu nemohol rozumne predpokladať ani ovplyvniť a že skutočnosť nastala až po uzavretí zmluvy, alebo sa kupujúcemu stala až po uzavretí zmluvy známou.
7.3 Bez predchádzajúceho výslovného písomného súhlasu predávajúceho nie je kupujúci oprávnený postúpiť (vrátane zaisťovacieho postúpenia pohľadávky či práva) alebo založiť svoje pohľadávky voči predávajúcemu, prípadne postúpiť zmluvu alebo jej časť alebo práva a povinnosti z nej vyplývajúce.
VIII. OSOBNÉ ÚDAJE A COOKIES
8.1 Kupujúci súhlasí s tým, aby jeho osobné údaje boli spracovávané predávajúcim a to predovšetkým pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia užívateľského účtu. Aktuálne znenie „Ochrany osobných údajov“ je k dispozícii na internetových stránkach predávajúceho.
8.2 Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke vykonanej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch. V prípade porušenia tejto svojej povinnosti zodpovedá za škodu, ktorá tým vznikne predávajúcemu.
8.3 Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
8.4 Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
8.5 Cookies používa väčšina internetových stránok na svete - zvyšujú užívateľskú prívetivosť opakovane navštívenej internetovej stránky, a preto sú pre klientov užitočné. Spoločnosť PharmDr. Jozef Valuch spol. s r.o. používa cookies aby zlepšila používateľské nástroje a optimalizovala využitie webových stránok. Kupujúci súhlasí s ukladaním týchto cookies na jeho počítač.
8.6 Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.
IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Právne vzťahy medzi zmluvnými stranami výslovne neupravené týmito VOP a kúpnou zmluvou sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Ak vzťah súvisiaci s použitím internetovej stránky predávajúceho alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom.
9.2 Ak sa nejaký článok VOP stane neplatným, neúčinným nebo nevynútiteľným alebo bude v rozpore s platnými právnymi predpismi, platí, že je plne oddeliteľný od ostatných článkov daného dokumentu, a teda ostatné články VOP zostávajú naďalej v plnej platnosti a účinnosti. Na miesto dotknutého ustanovenia VOP sa použije ustanovenie ktorého zmysel sa danému ustanoveniu čo najviac približuje a pokiaľ to nie je možné, ustanovenie príslušného všeobecne záväzného právneho predpisu.
9.3 Zmluva vzniknutá na základe VOP obsahuje úplné dojednanie o predmete zmluvy a všetkých náležitostiach, ktoré strany mali a chceli v zmluve dojednať, a ktoré považujú za dôležité pre záväznosť tejto zmluvy. Žiadny prejav strán urobený pri rokovaní o tejto zmluve ani prejav urobený po uzatvorení tejto zmluvy nesmie byť vykladaný v rozpore s výslovnými ustanoveniami VOP a kúpnej zmluvy a nezakladá žiadny záväzok žiadnej zo strán. Kúpna zmluva nie je verejne prístupná.
9.4 Zmluvné strany súhlasia, že zásielky doručované predávajúcim na kontaktnú adresu do vlastných rúk kupujúceho alebo s doručenkou sú považované za doručené okamihom ich prevzatia. Ak zmarí kupujúci doručenie zásielky, je za deň doručenia považovaný deň vrátenia zásielky predávajúcemu, a to aj vtedy, keď sa kupujúci o uložení zásielky nedozvedel. Bez ohľadu na vyššie uvedené sú tieto zásielky považované za doručené najneskôr 10. pracovný deň po ich odoslaní na územie Slovenskej republiky, alebo 15. pracovný deň po ich odoslaní do zahraničia. Kupujúci zmarí doručenie zásielky, ak zásielku odmietne prevziať alebo si zásielku nevyzdvihne v náhradnej lehote alebo sa zásielka vráti predávajúcemu ako nedoručiteľná na kontaktnú adresu.
9.5 Zmluvné strany sa dohodli, že iné zásielky kupujúcemu než tie uvedené v článku 9.4 VOP sa považujú za doručené 3. pracovný deň po ich odoslaní na územie Slovenskej republiky, alebo 15. pracovný deň po ich odoslaní do zahraničia. To však neplatí v prípade, ak sa predávajúci dozvie o doručení zásielky pred uplynutím tejto doby.
X. PLATNOSŤ VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK
VOP sú platné od 01.03.2024 a ich aktuálne znenie je k dispozícii na internetových stránkach predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo VOP v primeranom rozsahu v budúcnosti meniť a aktualizovať. Oznámením o zmene alebo aktualizácii VOP sa rozumie zverejnenie zmeny alebo aktualizácie VOP na internetových stránkach predávajúceho.
V Banskej Bystrici, 01.03.2024